Ideogram fotoaparata

Festival VelenjeABONMAJIAbonma Klasika


Abonma Klasika

Torek, 23. oktober 2018, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Ženski pevski zbor Carmen manet
Dirigent: Primož Kerštajn


Carmen manet je 33-članski ženski pevski zbor iz Kranja, ki poskrbi, da njihove pesmi še dolgo ostanejo zapisane v spominu poslušalcev. Carmen manet namreč v latinščini pomeni 'pesem ostane'. Zboru pobiranje prestižnih odličij in nagrad ni tuje. Pohvalijo se namreč lahko že z dvema platinastima, tremi srebrnimi ter osmimi zlatimi priznanji z domačih in tujih zborovskih tekmovanj. Lani je zbor kronal svojo zbirko nagrad na prvem tekmovanju za zborovske pevce Evrovizijski zbor leta 2017. Dekleta so navdušila strokovno žirijo ter premagala evropsko zborovsko konkurenco.
Zbor sestavljajo nekdanje dijakinje Gimnazije Kranj, ki jih ne povezuje zgolj ljubezen do glasbe in prepevanja, temveč tudi medsebojno prijateljstvo iz gimnazijskih klopi. Od ustanovitve (2011) ga vodi Primož Kerštajn, dirigent in glasbeni pedagog, ki poučuje na glasbenem centru Doremi na Bledu. V svoji dosedanji karieri je vodil že kar nekaj glasbenih zasedb, v sam vrh slovenske mladinske zborovske scene pa je kot zborovodja pripeljal Dekliški pevski zbor Gimnazije Kranj, o čemer priča veliko število najvišje osvojenih priznanj in nagrad doma in tujini.

 


Torek, 13. november 2018, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Klavirski duo Gorišek – Lazar: Bojan Gorišek – klavir, Milko Lazar – klavir
Zagrebški kvartet saksofonov: Dragan Sremec – sopranski saksofon, Goran Merčep – altovski saksofon, Saša Nestorović – tenorski saksofon, Matjaž Drevenšek – baritonski saksofon


Skladatelj in pianist Milko Lazar ter saksofonist Matjaž Drevenšek sta zasnovala zanimiv glasbeni projekt, v katerem bosta moči združila dva uigrana ansambla – klavirski duo Gorišek – Lazar in Zagrebški kvartet saksofonov. Koncert bo zasnovan tako, da se bo v njem prepletala glasba Phillipa Glassa in Milka Lazarja za dva klavirja ter glasba za sekstet (kvartet saksofonov in dva klavirja). Konceptualno se bo naslanjal na zelo zanimivo, tako imenovano »minimalistično« ali »repetativno« glasbo. Projekt bo jeseni 2018 premierno predstavljen na štirih slovenskih prizoriščih – tudi v Velenju, ki je zaradi dveh odličnih klavirjev v dvorani glasbene šole idealen koncertni prostor in akustično prizorišče.
Milko Lazar in Bojan Gorišek sta ustanovila klavirski duo leta 2004 ter koncertirata doma in po celi Evropi kot tudi na treh turnejah po ZDA. Zagrebški kvartet saksofonov pa slavi 30 let neprekinjenega delovanja v isti sestavi in je eden najstarejših saksofonskih kvartetov v bližnji in daljni okolici.
Program: Phillip Glass: Four Movements for Two Pianos, Koncert za kvartet saksofonov in orkester; M. Lazar: Obscure Dances, Faust (suita iz baleta Faust)

 


Torek, 11. december 2018, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Bernarda Bobro, sopran
Tina Žerdin, harfa


Sopranistka Bernarda Bobro se je šolala v Mariboru in Gradcu, nato pa stopila na pot razvejane mednarodne kariere. Bila je članica dunajske Ljudske opere, nato pa začela nastopati v vodilnih vlogah v uglednih opernih hišah po vsej Evropi. Med njenimi glasbenimi partnerji najdemo dirigente, kot so Nikolaus Harnoncourt, Claudio Abbado, Christian Thielemann. Nastopala je na Slavnostnih igrah v Bregenzu, na Menuhinovem festivalu v Gstaadu, v hamburški Državni operi, na poletnem festivalu v Salzburgu, v Gledališču San Carlo v Neaplju,  Estonskem narodnem gledališču v Talinu, v Operi v Lillu, na slovitem Festivalu v Glyndebournu, v Holandski operi v Amsterdamu, Državni operi v Stuttgartu, pariški operni hiši Palais Garnier, na Festivalu Styriarte, v Kraljevi operni hiši Covent Garden v Londonu.
Harfistka Tina Žerdin je začela glasbeno pot kot učenka klavirja in solopetja na glasbeni šoli v domačem Velenju, kasneje pa se je preusmerila v učenje harfe. Na Univerzi za glasbo na Dunaju je v koncertnem razredu profesorice Adelheid Blovsky–Miller z odliko opravila tako dodiplomski kot tudi magistrski študij. Nastopa solistično in kot solistka z orkestri, kot članica raznovrstnih komornih zasedb in kot soloharfistka uglednih avstrijskih orkestrov (Dunajski komorni orkester, orkester na starih inštrumentih „Wiener Akademie“, Madžarsko–avstrijska Haydnova filharmonija, orkester Tirolskih slavnostnih iger, Synchron stage orchestra). Med drugim kot solo harfistka redno gostuje tudi v orkestrih Dunajske državne in Ljudske opere, orkestru avstrijske radijske hiše in v orkestru Milanske Scale. Leta 2015 je v založbi Društva slovenskih skladateljev izšla tudi njena prva zgoščenka z deli slovenskih avtorjev.
Skupaj bosta pripravili koncert samospevov izpod peresa skladateljev, ki so pisali v 'francoskem duhu': E. Dell'Acqua, G. Fauré, C. Debussy, C. Salzedo, M. Ravel, S. Šuklar


Torek, 22. januar 2019, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Tibor Kerekeš, trobenta


Tibor Kerekeš je bil rojen madžarskim staršem v Subotici (v Vojvodini). Trobento je začel igrati pri devetih letih, kar je bilo za trobilca v tistih časih dokaj nenavadno in zgodaj. Velika prelomnica je bilo državno tekmovanje v Dubrovniku leta 1987, na katerem je dobil za svoj nastop maksimalnih sto točk. Nad njim je bil nadvse navdušen tudi predsednik žirije, prof. trobente Anton Grčar, ki ga je povabil k študiju na Akademijo za glasbo v Ljubljani. Postal je štipendist Slovenske filharmonije, leta 1988, pri komaj dvajsetih letih, pa že stalni član orkestra. Leto za tem je dobil študentsko Prešernovo nagrado in kmalu postal prvi trobentač orkestra Slovenske filharmonije. Leta 1991 je postal asistent na Akademiji za glasbo v Ljubljani, 1998 pa docent. Poleg igranja v Slovenski filharmoniji in pedagoškega dela je aktiven tudi kot solist in komorni glasbenik.


Torek, 5. marec 2019, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Sebastian Bertoncelj, violončelo,  Lorenzo Cossi, klavir


»Sebastian Bertoncelj ima vizijo«, je zapisal Marijan Zlobec po koncertu mladega violončelista v okviru Festivala Ljubljana. Sebastian izhaja iz domžalske glasbene družine. Poleg dolgoletnega študija pri prof. Milošu Mlejniku na ljubljanskem Konservatoriju in Akademiji za glasbo se je izpopolnjeval še v Stuttgartu pri Conradinu Brotbeku, v Luzernu pri Christianu Polteri, Salzburgu pri Enricu Bronziju in v Trentu pri Robertu Nagyu. Pomembne umetniške impulze mu je posredovalo tudi intenzivno delo s Heinrichom Schiffom, Davidom Grigorianom, Danjulom Ishizako, Thomasom Carrollom ter Petrom Langom. Uspešno se udeležuje tekmovanj doma in v tujini, med drugim je trikrat prejel prvo nagrado in prvo mesto na slovenskem državnem tekmovanju TEMSIG. Za svoje dosežke je prejel Škerjančevo nagrado Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana (2011), Prešernovo nagrado Akademije za glasbo Ljubljana (2013) ter nagrado Yamahinega glasbenega sklada (2016).
Pianist Lorenzo Cossi je bil rojen v Trstu, kjer je tudi na mestnem konservatoriju študiral pri prof. Giuliani Gulli, dodatno pa se je izpopolnjeval pri priznanih pedagogih – Ninu Gardi, Elissi Virsaladze, Joaquinu Achucarru, Williamu Grant Naboreju in Jeromu Lowenthalu. Svoje znanje je nadgrajeval tudi na Mednarodnih klavirskih akademijah Lago di Como in Accademii Chiagana v Sieni. Njegov repertoar sega od baroka do sodobne glasbe s posebnim poudarkom na jazzu in drugih slogih. Navdušenje za komorno glasbo ga je vodilo v sodelovanje s pomembnimi glasbeniki. Nedavno tega je bil imenovan za enega od petih finalistov na tekmovanju “Honens” v Calgaryu (Kanada), kjer je z velikim uspehom izvedel Brahmsov prvi klavirski koncert v d-molu s Simfoničnim orkestrom Calgaryja. Lorenzo Cossi deluje kot profesor klavirja na konservatoriju ”G. Paisiello” v Tarantu.
Program: L. van Beethoven: Sonata za klavir in violončelo v F-duru, op. 5/1; J. Brahms: Sonata za violončelo in klavir v A-duru, op. 100 (prir. Bertoncelj); R. Schumann: Tri romance op. 94, C. Franck: Sonata za violončelo in klavir v A-duru (prir. Delsart)

.


Torek, 9. april 2019, ob 19.30
Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, velika dvorana
Kristina Šuklar, violina,  Aleksandar Serdar, klavir


Violinistka Kristina Šuklar deluje kot koncertna mojstrica pri orkestru Wiener Kammerorchester na Dunaju. Študirala je na Dunaju pri prof. Wernerju Hinku ter Tiborju Vargi. Podiplomski študij je zaključila z odliko pri prof. Pavelu Vernikovu leta 2009, takrat je tudi zmagala na avdiciji in postala vodja prvih violin v orkestru RSO Radio–Symphonieorchester na Dunaju. Leta 2011 je zmagala prav tako na avdiciji RSO in postala koncertna mojstrica (na poziciji 2) pri »Radiu – Symphoniorchester–Wien«. Kot solistka je nastopala s Simfoniki RTV Slovenije, s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, z Wiennerklangkommune z Dunaja, z godalnim kvartetom Tartini, z moskovskim triom Čajkovski, s pianistkama Jasminko Stančul in Rito Kinko, nastopala in snemala pa je tudi s Stefanom Milenkovičem, Aleksandrom Miloševim,  Matejem Bekavcem, z Vesno Stanković in drugimi priznanimi poustvarjalci.
Aleksandar Serdar, rojen v Beogradu, je po študiju v Novem Sadu šolanje nadaljeval v ZDA in Italiji. Na njegovo pianistično oblikovanje sta vplivala v prvi vrsti Sergio Pericaroli in Leon Fleisher. Igral je na recitalih in nastopal z orkestri skoraj po vseh evropskih državah, v ZDA, Braziliji, Peruju, Maroku, Izraelu, na Tajskem in Japonskem. Zgoščenko je posnel za diskografsko hišo EMI in dobil izvrstne ocene glasbenih kritikov. Ukvarja se tudi s pedagoškim delom. Od leta 1999 poučuje na Fakulteti za glasbeno umetnost v Beogradu, deloval je tudi v Nišu, predava pa tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Od šolskega leta 2017/18 deluje tudi na Glasbeni šoli Frana Koruna Koželjskega Velenje.
Predviden program: J. S. Bach, L. v. Beethoven, E. Ysaye, P. Sarasate, S. L. Šuklar

 


 
Izdelava spletnih strani: AV studio