Skip to content
banner image

Balkan Dance Project vol. 2

Balkan Dance Project je mednarodni plesni projekt, ki združuje mlade obetavne koreografe, plesalce in ustvarjalce iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije ter Makedonije. Predstava je sestavljena iz dveh delov, ki nastaja v koreografiji Aleksandra Saše Ilič in Igorja Kirova. V prvem delu predstave Po Sonetnem vencu Aleksandar Saša Ilič navdih črpa iz Prešernove mojstrovine. Vizualizacija in dramatizacija te mojstrovine bo surrealistični balet, ki pleše tiho poezijo; tiho poezijo verzov, spletenih v Sonetni venec. V drugem delu predstave The Untold Cube Igor Kirov raziskuje smisel življenja in išče odgovore na vprašanje, zakaj smo tu. Zato, da najdemo smisel življenja z osebami, ki so v naši neposredni bližini in da dovolimo sami sebi razumeti, kaj se nahaja za zidom besed, kjer so napisani naši občutki? Balkan Dance Project prinaša ustvarjalnost in medkulturni dialog v jeziku umetnosti.

Predstava nastaja v produkciji Festivala Velenje, Madlenianum teatra iz Srbije ter Inštituta za umetničku igru Srbije.

Po sonetnem vencu (+/- 25)

K izboru Sonetnega venca, ki je delo znamenitega slovenskega pesnika Franceta Prešerna, je avtorje vzpodbudila univerzalnost ideje, izražene skozi romantične, vendar ne sentimentalne verze. Skozi ves splet Sonetnega venca utripa ritem srca, osnova bistva življenja. S tem ritmom in s pomočjo plesnega jezika sta koreografa poskusila izraziti kredo pesnikove osebnosti: ljubezen kot večna kategorija, in sicer ljubezen do žene, do življenja, do domovine in predvsem do svobode.
Ideja in libreto (ki temeljita na Sonetnem vencu Franceta Prešerna):Teodora Sujić
Koreografija:Aleksandar Ilić / Natalia Iwaniec
Glasba:produkcija studio Lana
Scenografija:Dunja Kostić
Kostum:Aleksandra Karović
Izvajalci:Mojca Majcen (Slovenija), Ema Janković (Hrvaška), Branko Mitrović (BiH), Luka Živković (Srbija) in Jakša Filipovac (Srbija)

Ustvarjalci

  • Aleksandar Ilić

    Aleksandar Ilić je prvi solist baleta v Narodnem gledališču v Beogradu (Narodno pozorište Beograd) in profesor na Inštitutu za umetniški ples v Beogradu.
    Je avtor baletov Viva la vida! (Narodno gledališče Beograd, 2009), Zgodba iz Lizbone (Narodno gledališče, 2010), Praznik ljubezni (Madlenianum opera in teater, 2011), Balada o luni potepuhinji in Slugova metla (Madlenianum opera in teater, 2012).

    Plesne predstave, instalacije in performansi: Sklad Mila in hišni ljubljenčki (Bitef teater, 2010), Za ogledalom (Kulturno središče Rex, 2011), My phobia – Pteronophobia (Laban konservatorij v Londonu, 2012), Plesni teater Gospodje (Narodno gledališče Beograd, 2014), Igra Save Šumanovića – Beračice (Inštitut za umetniški ples, 2015), Reminiscenca (Festival Velenje, 2015), Štiri pesmi za Tadja (FKM, Narodno gledališče Beograd, 2016).

    Otroške predstave: Čudežni fižolček (Lutkovno gledališče Pinokio, 2008), Legenda o tebi (Atelje 212, 2013).

    Opere: Melanholične sanje grofa Save Vladisavića (Narodno gledališče Beograd, 2015), Čarobna piščal (Narodno gledališče Beograd, 2015), Don Juan (Narodno gledališče Sarajevo, 2016), Gospodovalna služkinja (Narodno gledališče Beograd, 2016).

    Je avtor knjig poezije Praznik srca (1999–2010) in V prisotnosti šepeta (2013). Je predsednik in ustanovitelj Združenja profesionalnih baletnih plesalcev, koreografov in baletnih pedagogov Srbije, glavni in odgovorni urednik publikacije za umetniški ples, Stepart, diplomirani komunikolog in magister koreografije.
    Nagrade in priznanja: prejemnik Nagrade za najboljšo predstavo (Praznik ljubezni v produkciji Madlenianum opere in teatra) na Festivalu mladih v Šanghaju, priznanja Narodnega gledališča Beograd, kolektivne Nagrade mesta Beograda, dveh kolektivnih Nagrad Dimitrije Parlić, Zlate značke kulturno-izobraževalne skupnosti Srbije in Nagrade za življenjsko delo Filip Višnjić, ki vključuje dolgoletni prispevek kulturi.

    Leta 2015 je bil imenovan za izrednega profesorja za ožje znanstveno področje Dramske in avdiovizualne umetnosti.

  • Igor Kirov

    Igor Kirov je rojen v Štipu. Baletno izobrazbo je najprej pridobival v Makedoniji, visoko umetniško izobrazbo pa na prestižni Akademiji za moderni ples Codarts na Nizozemskem. V svoji dolgoletni plesni karieri je bil angažiran v različnih znanih evropskih plesnih društvih na Nizozemskem in v narodnih gledališčih v Nemčiji, Avstriji in Švici. Istočasno se je začel ukvarjati s koreografijo, kjer je prejel več priznanj in nagrad za svoje delo: nagrada za najperspektivnejšega koreografa na mednarodnih tekmovanjih v Nagoji, nagrada občinstva za najboljšo koreografijo na tekmovanju Masdanza v Gran Canari, posebna nagrada na 1. mednarodnem tekmovanju koreografije v Pekingu, 2. nagrada na Festivalu koreografskih miniatur (2012). Postavil je več celovečernih baletov in koreografij za mednarodne baletne hiše in društva v Avstriji (Oper Graz), ZDA, Španiji, Nemčiji (Oldenburg, Darmstadt, Nordhausen, Dresden in Mainz), Franciji (Opera National de Bordeaux), SiDance v Koreji, Makedonska opera in balet ter HNK Split. Igor Kirov je prejemnik prestižne nagrade Virtuoz, ki jo dodeljuje Makedonsko ministrstvo za kulturo. V sezoni 2016/2017 je postal direktor baleta HNK Split. Je eden od ustanoviteljev Balkan Dance Project-a.
  • Natalia Iwaniec

    Natalia Iwaniec je svobodna umetnica, plesalka, Gaga predavateljica in koreografinja, ki živi in ustvarja v Londonu. Magistrirala je iz plesnega teatra na Univerzi Jagiellonian  v Krakovu. Od leta 2010 je sodelavka koreografa in ustanovitelja Gaga tehnike Ohada Naharina in Batsheva Dance Company. Je predavateljica sodobnega plesa in Gaga tehnike na Konzervatoriju za glasbo in ples Triniti Laban v Londonu, NSCD v Lidsu ter Inštitutu za umetniški ples v Beogradu. Leta 2016 je ustanovila plesno društvo NaNa Collective s sedežem v Londonu.

Cube untold (+/- 25)

Želja, da izvemo, kdo smo, kje smo, zakaj smo tukaj, potreba, da se potopimo v skriti del sebe in najdemo skrivnost, da trenutek življenja delimo z neznancem pri naključnem srečanju, da z besedami iz globine srca govorimo o lastni bolečini, da spoznamo, kaj se skriva za našimi in tujimi besedami, ki jih dvigamo kot steno, da bi zaščitili čustva ... Mi, ki imamo pogum, da vprašamo ...
Koreografija, scenografija in kostumografija:Igor Kirov
Glasba:Balanescu Quartet (Empty Space Dance)
Asistenca in vadba:Nemanja Naumoski (Srbija)
Izvajalci:Mojca Majcen (Slovenija), Ema Janković (Hrvaška), Branko Mitrović (BiH), Luka Živković (Srbija) in Jakša Filipovac (Srbija)
Posebna zahvala:Katarini Stojković
Nazaj