Dvanajstega
ponoči je svojevrsten detektivski triler, v katerem se zrcalijo razklana
sodobna družba ter skrhani odnosi med moškimi in ženskami. Film je slavil na
letošnji podelitvi cezarjev, kjer je osvojil kar šest kipcev, tudi za najboljši
celovečerec. Vsak policijski preiskovalec prej ali slej naleti na primer, ki se
ga dotakne bolj kot drugi, se iz skrivnostnega razloga zarije vanj kot trska in
mu ne da več miru. Za Yohana je to Clarin umor. Zaslišanja si sledijo,
osumljencev ne manjka, Yohana pa vse bolj razjedajo dvomi. Gotovo je le eno:
zločin se je zgodil dvanajstega ponoči. »S [soscenaristom] Gillesom Marchandom
sva že od začetka čutila, da je v nerešenih primerih nekaj edinstvenega in
privlačnega. Gilles je ravno končal s snemanjem dokumentarne serije za Netflix
o primeru Grégory, zato je vedel, da nam lahko nepoznavanje resnice pomaga
zastavljati globlja, bolj zanimiva vprašanja. Kadar film govori o zločinu, se
pogosto zgodi, da režiser gledalcu najprej pove: ‘Tu je umor’, na koncu pa: ‘Tu
je morilec’ – in to je vse, brez dodatnih vprašanj. Sam tega nisem želel. Pri
zgodbi me je prevzela prav njena skrivnostnost, pa tudi dejstvo, da bližje ko
gledaš, bolj se skrivnost poglablja. Kadar ne poznamo imena storilca, opazimo
več; bolj se približamo preiskovalcem, medtem ko zaslišujejo in tavajo v temi;
čutimo njihove dvome in naraščajočo frustracijo. Skrivnost veliko bolj razkriva
delovanje institucij in človeka, kot bi ju lahko razrešitev primera. /…/.« –
Dominik Moll
Festivali, nagrade:
Cannes; nagrada lumière za najboljši film in najboljši scenarij; magrittova
nagrada za najboljšega igralca in najboljši tuji film v koprodukciji; Busan;
Liffe