Zgodovinska drama, 100 min (Francija, Senegal)
Režija: Mathieu Vadepied
Igrajo: Omar Sy, Alassane Diong, Jonas Bloquet, Bamar Kane, Alassane Sy,
Aminata Wone
Epska pripoved o zamolčanem vidiku francoske zgodovine,
hkrati pa intimen portret očetovske ljubezni. Otvoritveni film sekcije Posebni
pogled festivala v Cannesu.
1917. Senegalski kmet Bakary Diallo se pridruži francoski
vojski, da bi bil v bližini svojega sedemnajstletnega sina Thierna, ki je bil
prisilno vpoklican. Pošljejo ju na fronto in skupaj se znajdeta sredi vojne
vihre. Thierno, ki ga želi poveljnik odpeljati v osrčje bitke, se mora
osamosvojiti in postati moški, Bakary pa je pripravljen storiti vse, da bi sina
živega in zdravega pripeljal nazaj domov …
»Zamisel sega v leto
1998, ko je umrl zadnji senegalski vojak [Abdoulaye Ndiaye, star 104 leta,
prisilno vpoklican leta 1914]. Ironija je, da je umrl le dan pred tistim, ko
naj bi iz rok predsednika Jacquesa Chiraca prejel red legije časti. Ne vem
zakaj, ampak v tistem trenutku sem pomislil: kaj pa če v grobu neznanega vojaka
ležijo posmrtni ostanki moškega, rekrutiranega iz ene od afriških držav, ki so
bile takrat pod francosko kolonialno oblastjo? /…/ Doseči smo želeli kar
najširše občinstvo: tako mlade kot stare, tako tiste, ki jih zgodba zanima, kot
one, ki menijo, da se jih ne tiče. Sporočilo, ki smo ga hoteli posredovati, je
bilo, da brez priznanja skupne preteklosti ne moremo naprej, ne moremo
popraviti tistega, kar je treba popraviti, ne moremo ustvariti družbe, ki bi
temeljila na spoštovanju. /…/ Cilj filma je nekoliko utopističen: spremeniti
naš pogled na družbo, pokazati, od kod izvira njeno bogastvo, njena
raznolikost. Film naj bi sprožil vprašanja, vzbudil radovednost. Upam, da se bo
dotaknil tudi tistih, ki so ujeti v svoje strahove; da bo pokazal lepoto
različnih kultur, načinov življenja in jezikov; da bo prinesel sporočilo o
sprejemanju in želji po drugačnosti – kajti v drugačnosti je moč. Bilo bi
čudovito, če bi imel tak učinek. /…/ Poleg tega smo se seveda želeli pokloniti
senegalskim vojakom in vsem moškim iz nekdanjih francoskih kolonij, ki so se
borili, ne da bi kdaj dobili priznanje za svojo žrtev.« – Mathieu Vadepied,
režiser