Ideogram fotoaparata

Festival VelenjeLASTNA PRODUKCIJABalkan Dance Project


Balkan Dance Project

BALKAN DANCE PROJECT VOL. 1
Koreografski diptih Aleksandra Saše Ilića in Igorja Kirova

O PROJEKTU
Balkan Dance Project je mednarodni plesni projekt, ki združuje mlade obetavne koreografe, plesalce in ustvarjalce iz Slovenije, Srbije in Makedonije. Skozi individualne zgodbe raziskujejo skupno izkušnjo bivanja na področju Balkana. Plesni diptih združuje, povezuje in razvija ideje dveh različnih koreografov. Vsak se s svojo unikatno estetiko dotika tako individualnih kot univerzalnih tem, ki zadevajo vse nas. Projekt povezuje vrhunske ustvarjalce širše regije, spodbuja regionalno sodelovanje in integracijo ustvarjalcev različnih držav s skupno kulturno dediščino. Balkan Dance Project prinaša ustvarjalnost, mobilnost kulturnih delavcev in medkulturni dialog v jeziku umetnosti.
 »Umetniško delo je poziv avantgardi duha in iskanju resnice ter odgovoro,v kako doseči skrivnost lepote. Po estetiki antične Grčije, zibelki balkanske ter svetovno uveljavljene kulture in umetnosti, je DOBROTA LEPOTA. Umetniška videnja, izpisana z domišljijo koreografov in izrisana s telesi plesalcev, so artefakt balkanskega nasledstva nastalega na ključni ideji Balkan Dance Projecta. Pomembno: Mogoče ni potrebno, da razumemo umetniško delo; potrebno ga je vzljubiti in razumevanje pride samo od sebe.« Aleksandar Saša Ilić, koreograf

KOREOGRAF ALEKSANDAR SAŠA ILIĆ O PREDSTAVI IN PRVEM DELU PLESNEGA DIPTIHA
Reminisencija*
Gustav von Aschenbach, ki na oltar življenja polaga svoje poslednje dneve, opravlja boleči obred hrepenenja po mladosti in lepoti. Kakor je to sprejemanje usode, je tudi upor neminljivosti, ki vedno pride prehitro. Iluzijo, s katero so blagoslovljeni njegovi zadnji trenutki, podobni pesku, ki polzi iz peščene ure in vodi iz izvira, ki beži iz sklenjenih dlani, pogasi z razširjenimi zenicami v brezupnem iskanju nežnosti. Ko se prinaša na oltar kot žrtev v čast večnosti, časti življenje z vsemi njegovimi neulovljivimi čari in nerešljivo uganko, ki se sooča s kruto resnico: Življenje je eno samo.
Ta koreografija je kratka, skrivnostna, čudežna fuga smrti in mladosti, je reminiscenca slovite novele Thomasa Manna Smrt v Benetkah. Zvok, ki spremlja njeno izvedbo, je odmev čričkov, pretopljen v zvok posmrtnih zvonov neke davno potopljene katedrale.
Novelo Smrt v Benetkah zgodovina književnosti ocenjuje kot najboljše in najbolj poetično napisano besedilo 20. stoletja. Pisatelj je navdih za lik Aschenbacha našel v Gustavu Mahlerju, slovitem nemškem skladatelju.

*Opominjanje, nejasen spomin, spomin(ek), slučajen del pesmi ali skladbe, ki je po spominu naključno prevzet od drugega avtorja.
Koreografija: Aleksandar Saša Ilić
Igra: Teodora Sujić Ille
Scenografija: Dunja Kostić
Plešejo: Adrijana Dančevska, Mojca Majcen, Miona Petrović, Katarina Stojković
Luč: Davorin Štorgelj

KOREOGRAF IGOR KIROV O PREDSTAVI IN DRUGEM DELU PLESNEGA DIPTIHA
Zgodbe
»O svojem delu nočem govoriti, ampak raje pustim, da publika vstopi v moj svet, uživa in ustvarja svojo lastno zgodbo skozi predstavo. Njihova zgodba jih pripelje do moje vizije in tega, kar sem hotel ustvariti. Tudi v tej predstavi se držim tega. Nove vizije in nove zgodbe bodo izrazile resnične zgodbe štirih žensk, polnih energije in emocij. Vsaka ženska ima skrivno zgodo, ki jo bo izrazila na svoj edinstven način.«
Koreografija, scenografija in kostumografija: Igor Kirov
Plešejo: Adrijana Dančevska, Mojca Majcen, Miona Petrović, Katarina Stojković
Luč: Davorin Štorgelj

O USTVARJALCIH
Aleksandar Saša Ilić
Rojen v Srbiji. Šolal se je na nacionalni baletni šoli Davico v Beogradu in svojo kariero začel kot član nacionalnega baletnega  ansambla. Leta 2005 je napredoval v prvega baletnega solista. Sodeloval je s številnimi priznanimi domačimi in tujimi koreografi, kot so Lidija Pilipenko, Staša Zurovac, Marie-Claude Pietragalla, Jiry Kilian, Paul Lightfoot, Renato Zanella … Svoj debi je naredil na Festivalu koreografskih miniatur v Srbiji. Ustvaril je več baletov tako za nacionalni balet v Beogradu kot za tuje teatre. Njegova dela so doživela nacionalna in mednarodna gostovanja. Aleksander Saša Ilić je avtor pesniških zbirk Praznik Srca (1999-2010) in V Prisotnosti Šepeta (U Prisustvu Šapata, 2013). Je eden izmed ustanoviteljev Asociacije profesionalnih baletnih plesalcev, koreografov in baletnih pedagogov v Srbiji. Je glavni urednik publikacije o umetniškem plesu, Stepart. Aleksander ima diplomo s področja komunikacij in magisterij s področja koreografije. Prejel je številne nagrade, med drugim nagrado Nacionalnega baleta v Beogradu (dve nagradi Dimitrije Parlića) in nagrado Filipa Višnjića za življenjske dosežke. Je ustanovitelj Inštituta za moderni ples v Beogradu. Leta 2015 je bil izvoljen za zunanjega profesorja na področju drame in vizualnih umetnosti.

Igor Kirov
Makedonski koreograf Igor Kirov se je izobraževal na plesni akademiji v Rotterdamu, kjer je začel svojo plesno kariero. 20 let je kot plesalec delal z različnimi plesnimi skupinami in ansambli v Evropi in z nekaterimi izmed največjih koreografov svojega časa. Svoj koreografski debi je naredil v letu 2006 in od takrat dela na različnih projektih za nacionalne baletne hiše v Makedoniji, na Hrvaškem, v Franciji, Nemčiji, Avstriji in drugod. Leta 2006 je na Japonskem prejel nagrado za obetavnega mladega koreografa, nagrado najboljšega koreografa v okviru 14. MASDANZE v Španiji in nagrado za najboljšo produkcijo v okviru 18. MASDANZE. Osvojil je drugo mesto na tekmovanju na najboljšo plesno miniaturo v Srbiji in leta 2011 nagrado za najboljšo koreografijo na plesnem tekmovanju v Beijingu. Slovenski publiki se je predstavil v letu 2013 z mednarodno producijo He, he, helium.

Adrijana Dančevska
Rojena leta 1992 v Makedoniji. Izobraževala se je na nacionalni baletni šoli v Skopju – smer moderni balet in diplomirala na skopski plesni akademiji ESTRA. Od leta 2014 je članica Plesnega teatra Skopje.

Mojca Majcen
Rojena v Sloveniji. Diplomirala je na mariborski baletni šoli in se zaposlila kot plesalka v SNG Maribor. Od leta 2000 je delala za celjsko plesno skupino IGEN. Kot samostojna ustvarjalka in plesalka sodeluje z nacionalnimi in mednarodnimi plesnimi skupinami. Leta 2011 ji je Mestna občina Celje podelila bronasti grb za vse dosežke na področju plesa. Leta 2012 je bila, v okviru oddaje Parada plesa, izbrana za najboljšo plesalko leta.

Miona Petrović
Rojena leta 1996 v Srbiji. Dokončala je šolanje v nacionalni baletni šoli Davico in plesala v skupinah kot so BITEF dance company iz Srbiji, ENPARTS iz Švedske in IFA in iz Italije.

Katarina Stojković
Rojena leta 1996 v Srbiji. Dokončala je šolanje v nacionalni baletni šoli Davico – smer moderni balet. Prvo profesionalno izkušnjo ji je prineslo sodelovanje pri projektu BITEF dance company v Beogradu.

 
Izdelava spletnih strani: AV studio