Ideogram fotoaparata

Festival VelenjeABONMAJIAbonma Obiski


Abonma Obiski

SNG Maribor
Richard Wagner
2. februar 2017, ob 20.30, velika dvorana SNG Maribor
Rensko zlato
»Bleščeč začetek Wagnerjeve mitološke tetralogije Nibelungov prstan«
Režija: Igor Pison
Dirigent: Simon Krečič
Tetralogija Nibelungov prstan, ki je v presledkih nastajala več kot 26 let, predstavlja eno najepohalnejših in celovitih opernih stvaritev, s katero je Richard Wagner skozi prizmo nordijske mitologije, pravljičnega sveta in sage o Nibelungih zaobjel tako rekoč vse najpomembnejše problematike modernega časa ter podal nekakšno alegorično kritiko kapitalizma in akutnih simptomov evropske civilizacije nasploh. Rensko zlato (Das Rheingold) je Wagner zasnoval kot "predvečer" oziroma prolog v svoj "operni cikel", v katerem se postopoma razkriva kompleksno razplasten svet bogov, velikanov, škratov Nibelungov, valkir in ljudi, med katerimi izstopa heroj Siegfried, ki je tudi osrednja človeška figura iz opernega cikla. V prvem delu tetralogije, ki bo v naslednji sezoni prvič izveden v Operi SNG Maribor, se predstavi predzgodba o izvoru in kraji silnega bogastva  – zlata iz mogočnega Rena, ki ga čuvajo renska dekleta ter iz katerega da  Alberich, poglavar Nibelungov, skovati magični prstan. Prav ta postane vir velike moči, obenem pa tudi predmet, ki vzbudi pohlep vsakogar, tudi vsemogočnih bogov Valhale, kar za vedno spremeni podobo sveta. 


7. marec 2017, ob 19.30, velika dvorana SNG Maribor
SNG opera in balet Maribor
Carmen – Favn – Bolero
Koreografija: Edward Clug, Valentina Turcu, Johan Inger
Glasba: Rodion Ščedrin, Claude Debussy, Maurice Ravel
Dirigent: Simon Krečič
»Baletni kalejdoskop najvznemirljivejših glasbenih stvaritev 20. stoletja«
Mariborski baletni ansambel predstavlja dve novi koreografiji, ki ju je v triptihu z uspešnico Valentine Turcu posvetil plesnemu 20. stoletju – obdobju revolucionarnih preobratov, karizmatičnih inovatorjev in polnokrvne izvirnosti ustvarjalnih utripov. Neoklasični baletni triptih razgrinja vznemirljive, provokativne in estetsko daljnosežne skladbe, ki so delile izzivalno vzajemnost z nekaterimi najbolj izpostavljenimi koreografskimi stvaritvami prejšnjega stoletja. Ščedrinova temperamentna suita Carmen, ki je nastala po istoimenski Bizetovi operi, se je napajala pri osvobojenem ženskem libidu; Debussyjeva simfonična pesnitev Preludij k favnovemu popoldnevu je ponudila Nižinskemu tonalno lebdeče okolje za Favnovo opojno sanjavost. Bolero je Ravelova najbolj znana in priljubljena skladba; napisal jo je po naročilu ruske plesalke Ide Rubinstein. S preprosto, a učinkovito gradacijo vztrajno ponavljajoče se teme se je ustoličil kot uspešnica takoj ob premieri in pozneje ponudil hvaležno izhodišče za številne koreografske vzgibe. Zgodovinsko prelomni plesni naslovi bodo oživeli v reinterpretacijah mednarodno uglednih koreografov Edwarda Cluga, Valentine Turcu in priznanega švedskega plesnega ustvarjalca Johana Ingerja.


14. oktober 2016, ob 18.00, SNG Opera in balet Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana
Evergreen
Komu potok solz ne lije
Avtorica projekta in režiserka: Karmina Šilec
Dirigent: Marko Hribernik
Glasba: Edward Elgar, Gavin Bryars, Wolfgang Amadeus Mozart, Valentin Silvestrov, Jacob Cooper, Robert Honstein, Georges Aperghis, John Cage, Ēriks Ešenvalds, Jacopo Peri
»Krstna izvedba evokativne glasbeno-gledališke metakompozicije Karmine Šilec.«
Zgodba o Orfeju, ki je z močjo glasbe uspel rešiti dušo iz podzemlja, velja za enega največjih mitov sploh. Podobno mitološko usodo preteklega stoletja je prevzela resnična zgodba o glasbenikih na Titaniku. Ti so do zadnjega velikega trenutka, ko je transcendentna narava glasbe opravila s pritiskom brezbrižne usode, igrali in tako pomagali več kot 2000 dušam na potapljajočem se parniku. Nenarativni tok dogajanja odraža življenje predanih glasbenikov, ki v trenutku soočanja z neizogibno smrtjo pod najbolj zahtevnimi pogoji igrajo postavljeni na gigantsko mehansko strukturo, ki se hrupno ruši, ko jo požira besneči, brezkompromisni ocean. Le glasba tako postane način prevzemanja nadzora sredi kaosa in sredi neznanega, ohranja upanje in zaobjema neizogibno v lastnem času. Gre za ekstremno preizkušnjo, kako prevarati smrt, čeprav samo za nekaj trenutkov. Evergreen je evokativna glasbena metakompozicija, v kateri je notranji princip uprizoritve glasba, gledališče, ki ga vodi glasba, in prostor znotraj glasbeno-gledališke estetike in poezije Karmine Šilec. Avtorica na osnovi pretresljive zgodbe zastavlja vprašanje, kaj se skriva v glasbi, da je lahko tako mogočna, pomirjujoča in ne nazadnje tako potrebna družbi.


15. november 2016, ob 19.30, SNG Opera in balet Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana
Sergej Sergejevič Prokofjev
Romeo in Julija
»Balet globokih čustev in prestižnega plesnega prelivanja.«
Režiser in koreograf: Youri Vámos
Glasbeni vodja in dirigent: Marko Gašperšič
Znamenito ljubezensko zgodbo po Shakespearovi dramski predlogi o ljubimcih iz Verone je pred osemdesetimi leti na baletni oder prenesel eden največjih skladateljev 20. stoletja Sergej Sergejevič Prokofjev. Z delom Romeo in Julija je ustvaril najbolj vznemirljive in pretresljive partiture v svojem večplastnem ustvarjanju, ki predstavljajo velik izziv za koreografe.  Youri Vámos postavlja svojo vizijo znanega baleta v italijansko mestece v trideseta leta prejšnjega stoletja, v čas nastanka tega baleta. Koreograf je združil klasični balet s sodobnimi trendi, ustvaril balet globokih čustev in prestižnega plesnega prelivanja, ki ga podčrtujejo čista vizualizacija, dinamično kadriranje prizorov in učinkovita režija. Balet Romeo in Julija je po svoji glasbeni popolnosti kot po pomembnosti za zgodovino plesa in ne nazadnje po veliki priljubljenosti pri občinstvu enakovreden Labodjemu jezeru in podobnim baletom železnega repertoarja.


28. december 2016, Gallusova dvorana Cankarjevega doma
Novi vietnamski cirkus in Cankarjev dom Ljubljana
Med mestom in deželo (A O Lang Phô)
»Akrobatski spektakel, ki diši po morju«
Ob koncu leta si bomo ogledali predstavo Med mestom in deželo v režiji Tuan Leja. Novi vietnamski cirkus je oblika gledališča, ki združuje elemente plesne predstave in tradicionalnih cirkuških vragolij od akrobatike, gimnastike do žonglerstva. Režiser predstave, ki je tako občinstvo v Sajgonu kot v tujini navdušila s pridihom romantike, liričnosti, hkrati pa energičnosti in humorja, je Tuan Le. Le je žongliral že pri sedmih letih, obiskoval je cirkuško akademijo v nekdanji Sovjetski zvezi, od koder je njegova družina emigrirala v Nemčijo, kjer je nadaljeval izobraževanje v cirkuški umetnosti. Je prvi Azijec z nagrado za odličnost Mednarodnega žonglerskega združenja (IJA) in prvi Vietnamec, ki je sodeloval s slovito skupino Cirque du Soleil. Po vrnitvi v domovino, za katero ne želi, da bi jo enačili le z grozotami vojne, sta ga presenetila izginjanje starega in prihod novega; na ulicah je namesto kolesarjev v tradicionalnih oblačilih zagledal mopediste z masko na obrazu. Predstava, v kateri uživa občinstvo vseh starosti, kar diši po morju. Nastopajoči so akrobati, mojstri borilnih veščin, žonglerji in plesalci. Njihovi igrivi rekviziti so velikanske pletene košare, ki jih Vietnamci uporabljajo za ribiške čolne. Umetniki ustvarjajo nove svetove tudi s pomočjo bambusa, ki ga v Vietnamu jedo, se borijo z bambusovimi palicami, se ljubijo in spijo na bambusovih posteljah.
Zasnova: Tuan le, Nhat Ly, Nguyen Lan Maurice, Nguyen Tan Loc
Režija: Tuan Le


21. januar 2017, ob 19.30, Gallusova dvorana Cankarjevega doma
SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko in Cankarjev dom Ljubljana
Lev Nikolajevič Tolstoj
Vojna in mir
»Vsako umetniško delo doseže najvišjo stopnjo tedaj, ko človek pozabi na njegov umetni nastanek in občuti njegovo bivanje kot resničnost. Pri Tolstoju je to vzvišeno slepilo večkrat popolno.« (S. Zweig)
Priredba in režija: Silviu Purcǎrete
Tolstojeva dela so velikanske freske sveta. Kar sedemkrat je prepisal ep Vojna in mir, skice in beležke zanj so polnile visoke omare. Romunski režiser Silviu Purcǎrete, ki živi v Franciji in ustvarja v najuglednejših opernih in gledaliških hišah vsega sveta, se bo skupaj s slovenskimi igralci in s svojimi stalnimi umetniškimi sodelavci junaško lotil priredbe in uprizoritve tega dela. »Vojna in mir, o katerih govorimo, sta iz iste snovi. Prve ni brez drugega. Mir se rodi iz vojne in tako že tudi sam vsebuje njene zasevke,« pravi Purcǎrete. Pomembna iztočnica za številne Purcǎretove predstave je občutenje apokalipse, tisti trenutek, v katerem človek skorajda opusti upanje na odrešitev; ravno v tem ključnem trenutku se začnejo njegovi bogati gledališki svetovi. Vojna in mir bo osrednji dogodek festivala 'Tolstoj, iskalec resnice', ki so ga za leto 2017 zasnovali v Cankarjevem domu. »Nasilje, čustva in krutost popeljejo gledalce na prav posebno potovanje,  v katerem lahko na lastni koži občutijo vero, upanje, bolečino in ljubezen,« so zapisali leta 2012, ko je Goethejev in Purcǎretov Faust očaral obiskovalce mariborske Evropske prestolnice kulture.

 
Izdelava spletnih strani: AV studio