Ideogram fotoaparata

Festival VelenjeABONMAJIAbonma Obiski


Abonma Obiski

Oktober 2018
Mestno gledališče Ljubljansko
Sen kresne noči
Pravljična komedija
Režija: Jernej Lorenci


Sen kresne noči sodi v zgodnje obdobje Shakespearovega ustvarjanja, v fazo t. i. eksperimentalnih in romantičnih komedij, kot sta tudi Dva gospoda iz Verone in Ljubezni trud zaman. Samo na videz preprosta, komično zasnovana ljubezenska drama omogoča najrazličnejše interpretacije, zato vsaka nova postavitev vzbuja velika pričakovanja. Na tehtnici so sanje in resničnost, burna čustva in hladni razum, nežna ljubezen in prvinski nagoni …
Igra se dogaja v atenskem gozdu v času praznovanj pred poroko kneza Tezeja in Hipolite. V nasprotju s strogimi in urejenimi Atenami je gozd, po katerem tavajo štirje atenski zaljubljenci, v rokah pravljičnih bitij, ki uravnavajo dogajanje, kakor se jim zahoče. Sami živijo zelo razbrzdano, njihovi prepiri in medsebojna obračunavanja so siloviti in brezkompromisni. V tem divjem okolju in ob pomoči čarovnij se dogaja vse mogoče. Sen kresne noči dokazuje, kako pomemben sestavni del človekove osebnosti je svet domišljije.



November 2018
SNG Maribor
Smrt v Benetkah
Balet
V sodelovanju s HNK Zagreb
Glasba: Gustav Mahler
Koreografija in koncept: Valentina Turcu


Kot je zapisal eden največjih nemških literatov in nobelovec Thomas Mann (1875–1955) v svoji prozni mojstrovini Smrt v Benetkah, je samota tista, ki "rodi izvirnost, drzno in vznemirljivo lepoto, pesem. Samota pa rodi tudi nasprotje tega: nesomernost, absurd in pregreho". Novela, katere priljubljenost se je bolj razmahnila po istoimenskem Viscontijevem kultnem filmu iz leta 1971, nedvomno nosi skozi lastno pesimistično preroškost in značajsko refleksivnost protagonista, slavnega pisatelja Gustava Aschenbacha, številne avtobiografske poteze pisca, umetnika in v prvi vrsti neumornega iskalca absolutne Lepote.
Celovečerni dramski balet v umetniški zasnovi mednarodno priznane koreografinje in Prešernove nagrajenke Valentine Turcu, pregneten z lirično lepoto dramatične Mahlerjeve glasbe (novelo je pisatelj posvetil svojemu prijatelju, skladatelju Gustavu Mahlerju), je nova plesna interpretacija Mannove novele, ki z razpiranjem pomembnih družbenih problematik jasno pokaže, kje je pravzaprav dostojanstvo umetnika v času perpetuirane dekadence, ki ga živimo.
Cena vstopnice v parterju: 21,60 EUR


Petek, 28. december 2018
Cankarjev dom
Circa, Ta čudovita bitja (Humans)
Sodobni cirkus (iz Veličastnih 7)
Kreacija: Yaron Lifschitz in Circa Ensemble
Režija: Yaron Lifschitz


Raziskovanje telesnih meja in njihove zmogljivosti so pri skupini sodobnega cirkusa CIRCA Contemporary Circus prignane do skrajnosti. Tudi zato, da nas vedno znova opominjajo o tem, kako se je treba spraševati, kdo smo, od kod prihajamo, kaj počnemo na tem svetu in kakšen je smisel našega obstoja. Ter da se čudimo. Čudimo temu, kaj znanje, izkušnje in moč lahko naredijo iz človeškega telesa, česa vsega je to edino telo, ki ga imamo, zmožno.
CIRCA sodi v sam vrh skupin, ki jih prištevamo v t. i. sodobni cirkus, v katerem namesto številnih rekvizitov, bleščeče scenografije in živali glavno in edino vlogo igrajo ljudje, njihova vrhunsko pripravljena in šolana telesa, prignana do točke, na kateri se združujejo ples, akrobacija in cirkuški elementi. Ta čudovita bitja je izbrano osupljivo potovanje, ki nas ponovno prepriča, da je telo eden najlepših, najzmogljivejših in hkrati najbolj ranljivih organizmov na svetu. Je spektakel, v katerem kraljujejo človeška domišljija, telo in njegovo obvladovanje. Spektakel surove moči v službi domišljije in umetnosti. Cirkus za 21. stoletje. CIRCA.
Cena vstopnice v parterju: 28 EUR


Januar / februar 2019
SNG Opera in balet Ljubljana
Bedřich Smetana
Prodana nevesta
Glasbeni vodja in dirigent: David Švec
Režiser: Jiří Nekvasil
Komična opera v treh dejanjih, koprodukcija z Narodnim gledališčem Moravske in Šlezije v okviru Smetanovega opernega ciklusa Ostrava 2014.
Bedřich Smetana (1824–1884) je vse svoje življenje posvetil ustvarjanju češke nacionalne glasbene kulture. Napisal je osem oper, ki se vse naslanjajo na češko kulturno izročilo. Med njimi je najbolj znana Prodana nevesta (1866). Zadnjič so ga slavili leta 1881, ko so z njegovo opero Libuša odprli novo praško narodno gledališče. Do tedaj je Prodana nevesta v domovini doživela že sto uprizoritev in postajala vedno bolj znana tudi v tujini tako zaradi vesele zgodbe o ljubezni, ki premaga vse težave, kot tudi po svoji folklorno obarvani glasbi.
Cena vstopnice v parterju: 29 EUR


Februar 2019
SNG Maribor
Wolfgang Amadeus Mozart
Ugrabitev iz Seraja
Opera
Režija: Bruno Berger–Gorski
Dirigent: Simon Robinson


O Mozartovem glasbenem svetovljanstvu in skladateljskem geniju ne priča zgolj dejstvo, da je ustvarjal zelo hitro in v tako rekoč vseh glasbenih zvrsteh svojega časa, med drugim tudi v tedaj vse bolj priljubljenem singspielu (spevoigri) v nemškem jeziku. Mozartov razsvetljeni kozmopolitski duh se še danes vedno znova razodeva v vsebinah, o katerih je pogumno "spregovoril" v svojih opernih delih. Singspiel Ugrabitev iz Seraja (Die Entführung aus dem Serai) pri tem ni nobena izjema, saj gre za Mozartovo prvo delo za dunajsko občinstvo, v katerega je vnesel tudi nekaj tedaj "modernih" turških glasbenih prvin in je nastalo po Gottlieb-Stephaniejevi predelavi Bretznerjevega libreta Belmont und Constanze.
Zgodba o "drugi ugrabitvi" dveh žensk iz turškega seraja Selima, le-to želita izvesti njuna zaročenca plemič Belmonte in njegov služabnik Pedrillo, komično prikazuje trk evropskega kulturnega relativizma z univerzalnimi vprašanji svobode, družbenih vlog, določenih s spolom, in ljubezni.



Marec 2019
SNG Maribor
Titanik
Muzikal
Režija: Stanislav Moša
Dirigent: Dan Kalousek, Simon Robinson


Aprila 1997, le osem mesecev pred izidom istoimenskega filmskega spektakla Jamesa Camerona, je luč sveta uzrla broadwayska premiera muzikala Titanik, ki je nastal po scenariju Petra Stona ter na glasbi in libretu priznanega skladatelja Maurya Yestona. Muzikal z zvenečim imenom in edinstvenim zgodovinskim kontekstom je še v istem letu osvojil kar pet nagrad tony, vključno z nagrado za najboljši muzikal, bil pa je nominiran tudi za prestižno glasbeno nagrado grammy. Muzikal Titanik je že po prvi produkciji v gledališču Lunt–Fontanne na Broadwayu doživel več kot osemsto ponovitev, kmalu zatem pa je bil preveden v kar šest jezikov.
Muzikal, ki bo v postavitvi priznanega češkega režiserja Stanislava Moše prvič uprizorjen v Sloveniji v veliki dvorani SNG Maribor, prinaša poleg všečne melodične glasbe tudi obilo spektakelskih odrskih trenutkov, prav tako pa pripoveduje o osebnih hrepenenjih resničnih ljudi različnih provenienc, o njihovih velikih upih po boljšem življenju in sledenju številnim osebnim različicam "ameriških sanj", ki so na krovu ladje Titanik doživele bodisi klavrn potop ali v najboljšem primeru nepričakovani preobrat.
Muzikal bo izveden v angleškem jeziku z nadnapisi v slovenskem in nemškem jeziku.

 
Izdelava spletnih strani: AV studio